21 Ağustos 2012 Salı

Kürt siyasetçi Cemal Kavak'ın bıraktığı mektuplar

INNSBRUCK - Avrupa'da yaşadığı sürgün hayatına dayanamayarak yaşamına son veren Kürt siyasetçi Cemal Kavak, bıraktığı mektuplarda Kürt halkına özeleştirisini veriyor ve Diyarbakır'da toprağa verilmeyi vasiyet ediyor. 

HADEP ve DEHAP kurucu üyeliği başta olmak üzere uzun yıllar Kürt siyasetinde hizmet veren 46 yaşındaki Cemal Kavak, Avrupa'daki sürgün hayatına daha fazla dayanamayarak Avusturya'nın Insburg kentinde yaşamına son verdi. Kavak ardında arkadaşlarına ve ailesine hitaben 2 mektup bıraktı. 

Kavak arkadaşlarına yazdığı mektupta şunları söylüyor:

"Bana verilen göreve ve misyona layık olamadım. Böylesi hassas ve önemli bir süreçte bölgemi boş bıraktığım için başta Önderliğe, şehitlere, kadın özgürlük hareketine, özgürlük mahkumlarına ve partiye özeleştirimi veriyorum."

Kürt siyasetçi Cemal Kavak, ailesi için de kaleme aldığı mektupta Diyarbakır'da, PKK gerillası kardeşi Serhat Kavak (Amed) ile dayı oğulları Bayram Gün (Amed Dilxwaz) ve Süleyman Gün'ün (Süleyman) mezarlarının yanında defnedilmeyi vasiyet ediyor. 

Mektup şöyle:

"Sürgünde yaşamak, vazoda yetişen bir çiçek gibidir. Ben de bu Avrupa’da böyle görüyorum kendimi. Avrupa yaşamı bana göre bir yaşam değil. Ancak bu kadar dayanabildim.

Cenazemi özgürleşen ülkeye götürürken şehid Amed, şehit Amed Dilxwaz ve şehit Süleyman’ın yanına defnedin. 

Diyarbekir’de Şehitlik Mezarlığında..."

3 Ağustos 1966 yılında Amed'in Bismil ilçesinde dünyaya gelen Cemal Kavak, evli ve 6 çocuk babasıydı. Gördüğü baskılar ve aldığı cezalar üzerine 2006 yılından bu yana İsviçre’de sürgün hayatı yaşıyordu. Siyasi çalışmalarını Avrupa’da da sürdüren Cemal Kavak, yürüttüğü faaliyetlerden dolayı Fransa’da da uzun süre tutuklu kaldı. 

Kavak'ın cenazesi bugün İsviçre'nin Zürich kentinde kitlesel karşılanacak. Yarın da defnedilmek üzere Diyarbakır'a gönderilecek. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder