28 Ağustos 2012 Salı

Paylan: Keşke bu gençlerin düğününde saf tutabilseydik

Ruken Adalı / Roboski - Roboski'ye giden HDK heyeti üyesi Garo Paylan, "Artık ölümlerde saf tutmak istemiyoruz. Keşke bu çocukların düğünlerinde saf tutabilseydik" dedi. 

Roboski'yi ziyaret eden HDK heyetinin bileşenlerinden biri de Garo Paylan oldu. Paylan, bu topraklarda soykırıma maruz kalan Ermeni halkının 3. kuşağından biri olarak Roboski'ye geldi. 

Bir dönem Ermeni köyleri olan Roboski bölgesinde katliam mağduru köylüler ile buluştu, mezarlığı ziyaret etti. 

İki günlük izlenimlerini ANF'ye anlatan Paylan, öncelikle Kürt halkından özür diledi, "Buraya geldiğimde, Roboski için yaptıklarımın yetersiz kaldığını anladım. Bundan sonra daha fazlasını yapacağıma söz veriyorum" dedi. 

Roboski halkının tüm gerçeklerin farkında olduğunu söyleyen Paylan, şöyle konuştu: "Buradaki ailelerin kendi aralarında ayrı gayri düştüğüne dair pek çok söylendi vardı ama gördüm ki hepsi tek vücut, tek yürek. Çocuklarının kaybının nasıl olduğuyla ilgili kuşkuları yok. Bunun tamamiyle bir devlet operasyonu olduğuna dair inançları tam. 8 aydır adalet bekliyorlar."

Paylan, Antep’te devlet erkanının tamamının cenazelerin başında tuttuğu safa dikkat çekerek, "Ben de 34 kişinin ölümüyle ilgili olarak aileleriyle birlikte saf tuttum" dedi.

"Ancak artık ölümlerde saf tutmak istemiyoruz" diyen Paylan, "Keşke bu çocukların düğünlerinde saf tutabilseydik. Keşke Antep'te ölen çocukların düğünlerinde saf tutabilseydik. Geçmiş ölülerimizi analım ama yeni ölümler yaşanmasın istiyoruz" diye konuştu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder