28 Ağustos 2012 Salı

Bedenini ateşe veren Mehmet Yalçın yaşamını yitirdi

AMED - Kürt Halk Önderi Abdullah Öcalan üzerinde uygulanan ağırlaştırılmış tecridi protesto etmek amacıyla Kızıltepe'de bedenini ateşe veren 16 yaşındaki Mehmet Yalçın yaşamını yitirdi. 

Mardin'in Kızıltepe İlçesi'nde 1 Ağustos'ta saat 21.00 sıralarında Kızıltepe Adliye binası önünde üzerine kolonya dökerek bedenini ateşe veren Mehmet Yalçın, tedavi gördüğü Dicle Üniversitesi Onkoloji Bölümü Yanık Ünitesi'nde yaşamını yitirdi. Hastanede kaldığı sürece boyunca 6 kez ameliyat geçiren Yalçın'ın bedeninin yüzde 65'yi yanmıştı. Cenazesi hastanenin morguna kaldırılan Yalçın'ın işlemlerinin tamamlanmasının ardından Mardin'in Kızıltepe İlçesi'nde toprağa verileceği öğrenildi. 

Yalçın, yakma eylemi ardından bıraktığı mektupta, "Bu eylemi yapmama neden olan T.C. devletinin Önder Apo üzerindeki tecrididir. Bu beni çok etkiliyordu, bunun için bedenimi ateşe veriyorum. Kürtlerin üzerindeki baskı benim çok gücüme gidiyor. Şunu belirtmek isterim; ben gerilla olmayı çok istiyordum, kısmet değilmiş. Erdoğan kendine Müslüman'ım diyor, yanılıyor. Gaddar ve saldırgan olmasaydı, Kürtler üstündeki bu vahşeti durdururdu. Gerçek bir Müslüman olmadığı için barış çok zor gelir. Kürtler gevşek olursa ne barış olur ne de özgürlük. Polis bir gaz bombası attığında herkes kaçıyor. Kaçmak yerine direnmeliyiz, serhildan yapmalıyız. Başka çare bırakmadılar. Özgürlük ancak silahlı mücadeleyle gerçekleşir. Önder Apo'yu, gerillayı ve direnen namuslu Kürt halkını selamlıyorum" demişti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder