29 Ağustos 2012 Çarşamba

KPSS sonuçlarına bir itiraz da Mersin’den

MELİHA GÜNDÜZ / MERSİN - Bu yıl 1 milyon kişinin katıldığı Kamu Personel Seçme Sınavı (KPSS) sonuçları üzerindeki şaibe sürüyor. Mersin’de puanının bilinçli olarak az hesaplandığını düşünen mağdurlar ÖSYM’ye dava açmaya hazırlanıyor. 

Soru ve cevapları Fethullah Gülen cemaati tarafından sızdırılan Kamu Personel Seçme Sınavı-KPSS sonuçlarıyla ilgili tartışmalar devam ediyor. 100 binin üzerinde öğrencinin itiraz ettiği sınav sonuçlarına ilişkin konuşan Aynur Gergin ve Funda Gündoğan, optik cevap kâğıtlarının değiştirildiğini ve puanlarının bilinçli olarak az hesaplandığını söylüyor. 

Mersin’de ikamet eden İşletme Mezunu Aynur Gergin, KPSS sınavından 90 puan beklerken 74 puan aldığını belirterek, sonuçlara itiraz etti. Puanının bilinçli şekilde az hesaplandığını söyleyen Gergin şunları söyledi: 

“Sınava girdikten birkaç saat sonra sorular ve cevapları açıklandı, cevaplarımı karşılaştırdığımda 120 soruda 11 yanlış yaptığımı gördüm. Hesapladığım netlere göre 90 puan bekliyordum ama bana 74 puan gelince şok oldum. Sonuçlara itiraz ettim. ÖSYM’ye itiraz dilekçesi gönderdim. Ve hakkında dava açacağım. Benim sonuçlarım bilinçli şekilde doğru hesaplanmamış. Bazı kesimlerdeki fikir veya maddi çıkarlarıyla örtüştükleri kişiler sıralamada iyi yerde olsunlar diye benim sonucum ve benim gibi on binlerce kişinin sonuçlarıyla oynadıklarını düşünmekteyim. Sınavdan sonra bize verilen soru kitapçıklarıyla cevap anahtarları farklıdır. Benim söylediklerim bu işin özel kısmıdır, on binlerce KPSS zedenin bu ve benzeri birçok şikayeti var bu sonuçlarla ilgili. Sonuçların açıklanmasından sonra sosyal medyada güçlü bir ses oluşturmamıza rağmen yetkililerden tatmin edici bir açıklama gelmemesi şüpheleri doğruluyor.” 

OPTİK CEVAP KÂĞITLARI DEĞİŞTİRİLDİ

Bir diğer KPSS öğrencisi Funda Gündoğan ise, sınav sonuçlarının açıklanmasıyla büyük şok yaşadıklarını belirterek, sonuçlarla oynandığını ve gerçek sonuçların verilmediğini söyledi. Yaptıkları nete bağlı kaç puan aldıklarını bildiklerini ifade eden Gündoğan,”optik cevap okuma kâğıtları değiştirilmiş bu işin arkasında başka şeyler var bu sınav sonuçları da şaibelidir biz mağduriyet üzerine mağduriyet yaşadık. Sınav sonuçlarına itiraz ettik çünkü beklediğimiz puan bu değildi bilinçli şekilde puanlarımızı az verdiklerini düşünmekteyim” diye konuştu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder