26 Ağustos 2012 Pazar

Aile boyu oto tamirciliği yapıyorlar

Meliha Gündüz / Mersin - Mersin-Mersin’in Silifke ilçesinde anne, baba, oğul ve bir kızdan oluşan ailenin tümü oto tamirciliği yapıyor. İlçe sakinleri hem takdir ediyor, hem de şaşırıyor. Çırak sıkıntısı çeken oto tamirci Muzaffer Tan eşine ve çocuklarına işi öğretip hem çırak sıkıntısından kurtulduğunu söylerken, tüm ailenin bir arada olmasını ay zamanda mutluluk kaynağı olduğunu düşünüyor.
Mersin'in Silifke İlçesinde Küçük Sanayi Sitesinde bulunan bir oto tamirci ustası Muzaffer Tan, her gün evde çırak sıkıntısı çektiğini eşi Meliha Tan’a söyleyince eşi ve çocuklar o günden sonra yardım için dükkan gelmeye başladıklarını söylüyor. Tan, biri kız, biri erkek iki çocuğunun çıraklık, annenin ise bir kalfalık yaptığı belirtiyor.

Yaklaşık bir yıldır aile boyu oto tamirciliği yaptıklarını ifade eden oto tamircisi Muzaffer Usta, hem usta hem çırak sıkıntısından kurtulduğunu, hem de ailecek çalışmanın onurunu yaşadığını söylüyor. 

Eşi Meliha Tan, “Eşim evde sürekli çırak bulma sıkıntısından bahsetmeye başlamıştı. Bunun üzerine bende eşime yardım etme kararı aldım ve o günden bu yana yaklaşık iki yıldır oto tamirci dükkânımıza gelerek hem tamirde eşime yardım ediyor, hem de yemek yapmanın yanı sıra ön muhasebe işlemlerini yapıyorum. Böylelikle aile boyu birbirimizle dayanışma içinde çalışıp gidiyoruz. Önceleri erkek işi olarak zor geliyordu ama şuanda alıştım hattı kızım ve oğlumda alıştı. Aile boyu tamirci olduk" diyor. 

Eşi dükkanda olmadığı zaman motoru söküp takma, yağ değiştirme ya da parça temizliği gibi işleri de yaptığını belirten Melike Tan, ailece tamircilik yapmanın kendisi için gurur verici olduğunu söylüyor. 

Utanılacak bir iş yapmadıklarını da sözlerine ekleyen Melike, “Kadın isterse birçok şeyi yapabilir, kalıpların kırılması gerekir” diyor. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder